Kapitola VI - Koníček a úkol

22.10.2012 14:24

 

Kapitola VI – Koníček

 

    Již jsme u šesté kapitoly a velice mě těší, že jste se propracovali až sem. Pevně věřím, že naše společná cesta nás dovede k úspěchu.

    V této kapitole bych Vám rád přiblížil další důležitou věc a to je koníček. A tím nemyslím malého koně, ale Vaše záliby. Základ proto, abyste urychlili své hubnutí, je pohyb. Schválně se vyhýbám slovu cvičení, protože dost lidi je na něj alergické. Nemusíte dělat nic, co Vás nebaví, nemusíte jíst nic, co Vám nechutná, protože ze všeho se dá udělat zároveň zábavné i chutné! Chce to jen trochu fantazie.

    Ve svém životě byste měli změnit své stravovací zvyky i pitní režim. Měli byste však zapojit i trochu pohybu, aby Vaše tělo Vám pomohlo urychlit proces hubnutí. Pohyb začíná, již od prvního krůčku z postele a nekončí ani tím, když si leháte do postele a spíte. Důležitý je velice spánek, při kvalitním spánku, tělo spaluje mnohem více. Proto bych Vám doporučoval spát nejméně osm hodin, pokud je to možné. Tělu to prospěje.

 

    Zpátky k pohybu:

    Za den se veškerá Vaše činnost sčítá. Dělejte věci trochu jinak, než jste dříve dělali. Když jdete do obchodu na drobný nákup, jděte pěšky, pokud Vám to počasí dovolí. Pokud bydlíte v paneláku, choďte občas i po schodech, zkuste zapomenout na výtah. Děláte to pro sebe, pro své tělo. Po nějaké chvilce se na pohyb zvyknete a naopak ho budete vyhledávat. Dělejte to, co Vás baví. Máte partnera/ku, psa, kamaráda/ku jděte ven na procházku. Nebuďte líný. Relativně čerstvý vzduch Vám prospěje a osvěží myšlenky.

 

    Najděte si sport, který by Vás bavil.

    Nebyl jsem nikdy na sport nijak šikovnej a klidně to přiznám, ale snažil jsem se ho více méně vyhledávat. Vyzkoušel jsem si Florbal, Thai box, Vodní polo, Tenis, Squash a nyní se učím tancovat Salsu. Je toho opravdu moc na vyzkoušení a věřím tomu, že si dokážete najít něco, co by Vás bavilo a zároveň nestálo tolik peněz. Opravdu je dobré se podívat na jeden film, který by Vás mohl povzbudit v tom, co děláte. A to na film „Yes man“ kde vystupuje v hlavní roli Jim Carrey (Informace o filmu: http://www.csfd.cz/film/235032-yes-man/) Tento film Vám doporučuji z jednoho, prostého důvodů. Jim musel říkat na všechno „Ano“, ale také pochopil, že doopravdy přitom žije. Nebrání se tomu vyzkoušet něco nového a Vy taky nesmíte! (Myšleno sport) Najděte něco, co by Vás mohlo bavit a zároveň, kde se budete pohybovat. Prospějete dokonale svému tělu a uděláte z něj kamaráda a parťáka, který Vás bude podporovat v cíli zhubnout.

 

    Úkol:

    Chtěl bych, abyste sepsali na list papíru, všechny důvody, proč chcete zhubnout. Všechny důvody. Chci se líbit, chci se cítit dobře, chci být zdraví/á a další. Zapojte svou fantazii a napište takových důvodů, co nejvíce bude možné. Však minimálně patnáct.

    Potom odložte tento papír, vezměte si druhý a vzpomeňte si na Vaše všechny pokusy, kdy jste chtěli zhubnout. Napněte mozek a vzpomeňte si, co způsobilo Váš neúspěch. Při které příležitosti jste se vzdali svého úkolu a vrátili se zpátky na start… Pokuste se to vybavit a sepište všechno, na co si vzpomenete. Pro mě to byla například: slabá sebe vůle, neurčitý cíl, sebelítost, přesvědčení od kamarádů, že mi to za to nestojí a mnoho dalších rádoby příčin.

    Až si to sepíšete, pořádně si to prohlédněte, potom vezměte zpět k ruce papír s důvody, proč chcete zhubnout a sami pro sebe si vyberte, jaký papír se Vám líbí víc.

Důvody proč v tom přestat a zapomenout na svůj vysněný cíl nebo list s důvody proč zhubnout?

     Pevně věřím, že to bude ten správný list a že si dodáte kus dalšího odhodlání ve Vašem putování za svým úspěchem. Uložte si tento papír k ostatním, které již máte. Tím myslím k cíli a vzteku. Vezměte si je kdykoliv budete potřebovat. Kdykoliv to budete chtít vzdát, vezměte si tyto papíry a připomeňte si Vaše důvody, Váš cíl a Váš vztek na sebe sama. Říkejte si pro sebe i nahlas: „Jsem hubený/á, jsem hubený/á!“ Dovolte tělu tomu uvěřit a nepovolujte nikdy v tom, co děláte, protože ten úspěch stojí za to a Vy to víte!

Diskusní téma: Kapitola IV - Koníček a úkol

Jídelníček

Toly | 24.10.2012

Zdravím a děkuji Vám za Vaše komentáře. Další kapitoly plánuji a jedna z nich se bude věnovat i ukázkové formě jídelničku. Můžete se těšit. Držím Vám palce, informujte mě, jak Vám to jde. ;) Toly

dotaz 2

V. | 23.10.2012

Je to asi měsíc, co jsem se řekla, že zatočím s kily (po porodu jich mám ještě asi 12 navíc). Odpírala jsem si sladké, nejedla po 17.hodině a hlídala se. Samozřejmě, že jsem to vydržela jen asi 10 dní a pak jsem to porušila tatarákem a už to jelo. Dneska jsme s manželem zase zecpali bigmac menu z meka a nejraději bych si nafackovala. Náhodou jsem narazila na tvé stránky a po přečtení všech kapitol to zkusím znovu! Taky bych přivítala, kdybys sem hodil nějakou inspiraci pro zdravé vaření, tak, aby to i chutnalo :-). Díky

Dotaz :)

Maruška | 23.10.2012

Ahojky, chtěla jsem se zeptat, jestli budeš psát ještě další kaitoly? :)
začala jsem hubnout a tohle mi moc pomáhá, ale mám nějak pořád nevím co jíst, a co ne?
Bylo by možné, napsat sem co třeba jsi jedl celý týden?
děkuji za odpověď! :)

Přidat nový příspěvek