Kapitola VII - skutečnost, rutina

24.10.2012 11:05

 

Kapitola VII – Skutečnost, rutina

 

    Již z mladých let jsme se naučili jíst tak, jak nám chutná, jak v podstatě chceme. Nikdo nás pořádně neučil jak se správně stravovat a pít. Nikdo nám neřekl takhle ne, nikdo nás nepochválil, že jsme to hezky ovládly, což je celkem škoda. Pokud by nás dříve naučili, možná bych ani nemusel vytvářet podobný návod a sepisovat svou zkušenost, protože by to nebylo ani zapotřebí. (Jsou, ale i výjimky.)

    Pokládal jsem si otázku „jak zhubnout“ a odpovědi hledal na internetu. Našel jsem spousta webových stránek s různým podkladem. Ale všude bylo napsané to samé. Musíte dávat do těla méně kalorii, musíte cvičit, musíte tohle a tamto. Pochopil jsem, jak to funguje v teorii, ale stále nechápal, jak to mám použít v praxi. Protože pokaždé když jsem začal, věděl jsem už dopředu, že časem přestanu.

     Přál jsem si mít po boku člověka, který mi to prostě zjednodušeně vysvětlí a doopravdy ukáže cestu, jak toho dostihnout. Který mě bude motivovat, učit a podporovat! Bohužel tento člověk se na mé cestě nezjevil a proto, jsem si ho vymyslel a představoval, jak mě učí, jak mě podporuje a jak mě chválí.

    Toho dne jsem se rozhodl konečně jednat. Převzal jsem všechnu teorii, kterou jsem se naučil za ty léta a použil v praxi na svém těle. A nekonečná víra v sebe samotného mi dokázala otevřít oči a pochopit, co jsem dělal celou tu dobu špatně…

    Musíte přesvědčit sami sebe, že vůbec, nehubnete. Nepřemýšlet zkrátka nad tím. Nepočítat dny a kolik času se „trpíte“, protože to je ta největší chyba. Dokud se touto otázkou budeme zabývat, nikdy se neuvolníme a vždy se budeme litovat, že musíme sebe ošizovat o něco, protože hubneme nebo snad držíme dietu. Musíte se naučit jíst tak jak Vám to chutná a zároveň, tak aby Vaše tělo bylo zdravé.  Ono to opravdu jde, nemám Vám zapotřebí lhát.

    Přeorientovat Vaše myšlení, nebude nejjednodušší, ale to je ten cíl, kterého musíte dosáhnout. Až tomu uvěříte, kila odejdou sami a vy už přestanete se s nimi trápit a zapomenete na ně.

Vše je ve Vaší hlavě, nic není nemožné, hranice si určujete jen Vy sami!

    Filozofii jde změnit, jde se ji naučit, jde ji i pochopit. Jiná věc ji však použít v praxi. Nebudu Vás tím dále trápit, ono to přijde časem samo, uvidíte.

***

    Rád bych Vás seznámil s dalším filmem, který mi otevřel oči, jmenuje se „The secret – tajemství“ můžete ho nalézt dokonce v plné verzi na Youtube. Film by byla chyba popisovat. Podívejte se zkrátka na něj, jistě Vám dopomůže k Vašim cílům a to nejen v hubnutí.

***

    Psychologie a Vaše myšlení může ovlivnit toho hodně, ale nezapomínejte na to, co jsem popisoval v minulých kapitolách. Nebylo to omylem, že jsem tuto kapitolu zařadil, až sem.

 

    Rutina

    Pomoci zhubnout si můžete vědomostí jak na to, ale i rutinou. Udělejte si zvyk, kdy jíte. Tělo se na to přizpůsobí a nebude škemrat pořád o další jídlo. Pokud se naučíte jíst každé tři hodiny a opravdu jídlo pravidelně do sebe dostane, tak tělo zastaví proces tloustnutí, protože, už to nebude potřebovat. Má dostatek živin každý den a hlavně stabilní přísun. Nemusí se tedy obávat zítřků.

    Pokud tělo přesto odkládá další tuky / kilogramy, znamená to, že tělu dáváte více, než potřebuje a tělo je pořádný „šetřil“. Přeci nebude vyhazovat zbytečně, když to může odložit. Pokud tedy tloustnete, musíte omezit více své denní dávky jídla na menší porce. Jíst stále hodně krát za den, ale méně, je klíč, jak započít zdravé hubnutí. Tělo tím tak trochu oklamete, protože bude mít sice méně, než potřebuje živin, ale pořád bude něco vařit a tím pádem nebude mít důvod si stěžovat, že mu něco chybí.  Ale aby ten blahobyt zachovalo, jak byl, bude si sahat i do svých tukových zdrojů – o co nám vlastně hlavně jde.

    Hubnutí není o ničem jiném než o změně životního stylu. Začněte žít a přestaňte každý den nad tím přemýšlet, že nesmíte tohle i tamto. Jezte však zodpovědně a výsledek se dostaví. V další kapitole Vám na Vaší žádost zveřejním svůj částečný jídelníček pro inspiraci. 

Diskusní téma: Kapitola VII - skutečnost, rutina

Tajemství

Miriam | 03.11.2012

Ahoj Toly, tak jsem se konečně pročetla až sem a vidím, že jsi byl taky motivován filmem Tajemství - jak jsem psala. Já už se několikátý den držím tvých rad a zatím se mi daří, doufám že to tak půjde dál. Je zajímavé, že mi to vážně jde líp když mám stanovený cíl, a pořád na něj myslím,dřív jsem si jen přála "zhubnout-to je jedno kolik" - a za pár dní mě to přestalo bavit... Tak se drž a měj se:-)

Re: Tajemství

Toly | 08.11.2012

Ano, ano.. ale je i mnoho knih, které mi poupravily myšlení i to jak vidět samotné hubnutí. Sice to bylo zaměřené na jinou tématiku, ale i tak mě to dostatečně ovlivnilo. Informuj mě jak ti to jde! Toly

Přidat nový příspěvek