Den 1 - Startujeme s hubnutím. Jak vydržet v odhodlání a jak dosáhnout svého cíle?

11.03.2013 18:22

 

     Začíná pondělí start nového začátku. V článku bych vám chtěl popsat mé pocity, postupy, podle kterých se chystám vést svou dietku, a osobní doporučení co popřípadě jíst, jak cvičit a především jak se nevzdat a jít dál za svým cílem a snem zhubnout.

     Neberu hubnutí z negativního pohledu a vyhlídkou, že se musím rozloučit s jídlem, které mám rád. Myslím především na cíl, který jsem si stanovil. Vždy když nastanou obtíže, tak si vzpomenu na pocit, když jsem zhubnul 20 kilo, kdy jsem se narval do starých věcí a v obchodě kupoval mnohem menší velikost, nežli předtím. Je to povznášející, osvobozující pocit a jste sami na sebe hrdí tím, co jste dokázali.

Ten pocit rozhodně stojí za všechno úsilí!

Nejezte nesmysly - přemýšlejte co jíte, ono to opravdu stačí

     Ve skutečnosti jíte všechno, na co máte chuť, ale vynecháváte „jedy“ (fastfoody apod.). Dále by se ve vašem jídelníčku neměly často objevovat potraviny: brambory, těstoviny, sladkosti a pečivo. Rohlíky nejsou zdravé, nezasytí vás na dlouho a skutečně nepomohou k zhubnutí. To samé, platí i pro chléb. Dovolit si můžete pár krát za týden celozrnnou housku či celozrnný rohlík. Dávejte si zakázané věci za odměnu. Třeba za to, že jste cvičili celý týden, tak si dejte k nedělnímu obědu porci brambor nebo na co máte chuť. Jen to nepřehánět.

 

Mé pondělí: Aneb co jím, jak cvičím

    Můj dnešní den začíná celkem rutinou, jelikož pracuji z domova, je pro mě těžší se soustředit jen na práci a neběhat k ledničce. Každopádně myslím na svůj cíl a dnešek začal klasickou snídání „Dobrá vláknina s mlékem. Ke svačině pomeranč a k obědu porce poloviční, než si dávám obvykle, Kuskusu a větší porce, než obvykle, masa s paprikou, tvaroh ke svačině a co zbylo z oběda k večeři. Po pravdě během dne cítím hlad a za celý den jsem vypil tři litry vody. Voda nese i nepříjemné důsledky v podobě častého lítání na záchod. Tekutina však pomáhá k zapuzení hladu nebo chuti něco neustále žvýkat. Tělo si na vodu postupem času zvykne a hlavně propláchne tělo od škodlivin. Další plus u vody kromě zahnání hladu je neobvyklá svěžest, lehkost a pocit přicházející energie.

Mé cvičení

    Kolem 16. hodiny jsem si naplánoval menší cvičení. Pomůže mi to nastartovat organismus a lépe se cítit. Zadal jsem si na začátek 40 kliků, 40 dřepů a 40 sklapovaček denně. Stanovte si jiné cviky v jiném množství, ale buďte konkrétní a stanovte si přesný cíl.

Jelikož jsem skutečně nic moc přes zimu nedělal, tohle množství cvičení mě hnedka neodradí od toho, abych s tím seknul. Doporučuji udělat totéž a raději cvičit méně.

Tip, jak se motivovat

Lépe méně a každý den, než jednou týdně hodně a pak vůbec.

    Vytvořil jsem si v Excelu tabulku a budu si zaznamenávat pokroky v cvičení. Tím si vytvořím vlastní přehled, jak skutečně odvádím svou práci. Výsledky uvidím hned před sebou, a pokud cvičení nebudu dodržovat, jen těžko najdu slova k obhájení své lenosti.

Ve výsledku Excelová tabulka s úkoly pro den může vypadat takto:

Velice doporučuji vytvořit něco podobného

    Určitě se najdou dny, kdy se to zkrátka nehodí, nejde nebo jste nemocní. Tabulka vám však pomůže v přehlednosti a donutí vás začít cvičit znova. Budete se těšit, až červená pole nahradíte v jiných dnech již zelenými. Určitě však nedohánějte dny, které jste zameškali. Začnete každý den znova s čistým štítem a odhodláním zbarvit den dozelena.  

    Pro dnešek je to vše. Pevně věřím, že dnešní článek pro vás bude dostatečná motivace začít s hubnutím.

S přátelským pozdravem

Toly

Diskusní téma: Startujeme s hubnutím. Jak vydržet v odhodlání a jak dosáhnout svého cíle?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek